Its sandhara and chaumukh , or chaturmukha shrine , is not only isolated but also contained within a group of mandapas arranged in a cruciform plan which is similar to that of the Elephanta and the Jogeshvari caves . इसका संधार और चौमुख या चतुर्मुख मंदिर न केवल पृथक है , बल्कि स्वास्तिक के आकार में व्यवसथित मंडपों के एक समूह के भीतर है , जो एलिफैंटा और जोगेश्वरी गुफाओं की ऐसी योजना के समान है .
2.
Each navaranga has three projected entrances in a cruciform manner with the northern arm of the southern navaranga joined to the southern arm of the northern navaranga , resulting in a common passage between the two . प्रत्येक नवरंग के साथ तीन प्रक्षिप्त प्रवेश स्वस्तिक के आकार में हैं , जिसमें दक्षिणी नवरंग की उत्तरी भुजा , उत्तरी नवरंग की दक्षिणी भुजा से जुड़ती हैं जिससे दोनों के बीच एक सांझा मार्ग बनता हैं .
3.
Another characteristic decorative motif seen is a cruciform rosette , or a lotus with four petals spread crosswise , a pattern that one finds carried over to the Ikkeri area of the late Vijayanagar empire and the temples of the Keladi Nayakas there . एक अन्य विशिष्ट सजावटी मॉटिफ स्वस्तिक आकार का पाटलक ( गुलाबवत ) या क्रॉस के आकार में चार पंखुरियों वाले कमले को देखा गया है.यह प्रतिमानि पश्वातकालीन विजयनगर साम्राज़्य के इक़्केरी क्षेत्र और वहां केलादि नायकों के मंदिरों तक आगे उपयोग किया गया .