The third tala of a lesser height over it is also devoid of the hara elements . तीसरा तल कम ऊंचाई का है और यह भी ऊपर हार से वंचित है .
2.
Each tala carries over its prastara a ham of kutas , salas and panjaras . प्रत्येक तल के प्रस्तार के ऊपर कूटों , शालाओं और पंजरों का एक एक हार है .
3.
The second tala carries four karnakutas and three salas over its prastam on three sides . द्वितीय तल के प्रस्तार के ऊपर तीन दिशाओं में चार कर्णकूट और तीन शालाएं हैं .
4.
The bays and recesses of the upper tala outer walls have similar sculpture , all Vaishnavite . ऊपरी तल की बाहरी दीवार के खंडों और अंतरालां में भी वैसी ही शिल्प है-सारा वैष्णवी .
5.
The second tala has a sanctum enclosed by the upward extension of the inner wall of the aditala . द्वितीय तल पर एक मंदिर है , जो आदितल की भीतरी दीवार के ऊपर की और विस्तार से घिरा है .
6.
The second tala is tall , rising as an upward extension of the aditala inner wall . दूसरा तल ऊंचा है और आदितल की दीवार के ऊपर की और विसऋ-ऊण्श्छ्ष्-तार के रूप में ऊपर उठता है .
7.
The topmost tala carries four square karnakutas , again flanked by a pair of recumbent Nandis , one on either side . शीर्षस्थ तल पर चार वर्गाकार कर्णकूट हैं जिनके दोनों और एक एक लेटा हुआ नंदी है .
8.
The former has four karnakuta miniature shrines at the corners of the topmost tala in place of the Nandis . तामिलनाथ मंदिर में सर्वोच्च तल पर कोनों पर नंदी के स्थान पर चार कर्णकूट लघु मंदिर हैं .
9.
And , if you compare these sounds with the high intricacy of raga and tala , they may not sound musical . अगर आप इन ध्वनियों की तुलना राग और ताल की उच्च जटिलता से करें तो हो सकता है ये ' संगीतात्मक ' न लगें .
10.
The hara elements are found over the second tala on all the four sides , and again over the ardha-mandapa in front of the aditala . हार तत्व द्वितीय तल पर चारों दिशाओं में और आदितल के सामने अर्धमंडप के ऊपर भी विद्यमान है .