English - Hindi मोबाइल
साइन इन साइन अप करें

अकादमिक वाक्य

उच्चारण: [ akaademik ]
"अकादमिक" अंग्रेज़ी में"अकादमिक" का अर्थ
उदाहरण वाक्यमोबाइल
  • With as much 80 per cent of construction of phase II complete and trial runs due this week , this question is now academic .
    द्वितीय चरण का कार्य 80 फीसदी तक पूरा हो जाने और इस सप्ताह से परीक्षण शुरू होने के चलते अब यह प्रश्न अकादमिक है .
  • Critiques of the global academic march to the left tend to focus on classroom antics, silly statements to the press, articles with incomprehensible titles, and efforts to punish students who have the temerity to disagree with their radical professors.
    कैलीफोर्निया विश्वविद्यालय प्रेस बनाम अकादमिक स्वतन्त्रता
  • For example, the phrase “war on terror,” widely accepted six years ago, is now generally seen as obsolete because it confuses a tactic with an enemy (though the term continues to be used due to the lack of consensus on a replacement).
    अग्रणी संस्थायें (मीडिया और अकादमिक आदि) अहिंसक इस्लामवादियों को समाधान के रूप में स्वीकार कर रहे हैं।
  • This descent into barbarism is so unusual, it has only a single precedent - Iraqi actions in '90-'91. In Kuwait : When Kuwait was an Iraqi province, Iraqi troops plundered the national museum, set fire to the planetarium, ransacked libraries and otherwise crippled the cultural infrastructure.
    अकादमिक एक और तथ्य की ओर ध्यान नहीं देते और वह हैं स्वयं ही संस्कृति का विनाश करने की दुर्लभता ।
  • And , if the prime minister grows up , instead of just growing old , he would understand the importance of appointing an education minister from academia and not politics .
    प्रधानमंत्री उम्र में बढेने के अलवा थोड़ ऊपर उ कर सोचें तो उन्हें समज्ह आएगा कि राजनीतिक के बजाए अकादमिक को शिक्षा मंत्री बनाना कितना जरूरी है .
  • The Council on American-Islamic Relations states that I am “actively pushing” for the advisory board. This deception prompted campus newspapers - for example, at Columbia, CUNY, Swarthmore, and Yale - to link me to the bill, as have city newspapers such as the Berkshire Eagle and the Oregonian , Web sites, and listservs.
    अमेरिका अरब भेदभाव विरोधी समिति ने अपना शीर्षक दिया “पाइप्स और बडे भाई के द्वारा अकादमिक स्वतन्त्रता खतरे में है ।”
  • Hamid Dabashi of Columbia University : U.S. political leaders are “destroyers of civilization” like Attila the Hun, Genghis Khan and Tamerlane. Michael Sells of Haverford College : They are “barbarians” whose “criminal neglect” makes them comparable to Nero.
    मध्यपूर्व के अकादमिक विशेषज्ञ इसके लिए बुश प्रशासन को दोषी ठहराते हैं । वे अमेरिकी नेताओं की तुलना इतिहास के बुरे जनसंहारकों से करते हैं ।
  • Laskar Jihad: responsible for the murder of more than 10,000 Christians in Indonesia; Harakat ul-Jihad-i-Islami: a leading cause of violence in Kashmir;
    पिछले 1400 वर्षों के जिहाद के टकराव और मानवीय यातना के इतिहास के बाद भी कुछ अकादमिक और अपराध भाव से ग्रस्त इस्लामी दावा करते हैं कि जिहाद केवल रक्षात्मक युद्ध की आज्ञा देता है या फिर ये पूरी तरह अहिंसक है .
  • Of course, a number of these hard-core neoconservatives may indeed have accepted financial or other favors from Zionist sources and thereby qualify for specific inclusion in the lobby. But which ones? And what and how much? Mearsheimer and Walt do not say. In the absence of any such evidence, it would be far more accurate to describe these and similar individuals as fellow-travelers of the lobby, not as card-carrying members.
    राजनेताओं, अभिनेताओं और व्यवसायी प्रशासकों के विपरीत जो अपनी आलोचना अच्छी प्रकार ग्रहण करते हैं , अकादमिक अपनी समीक्षा होने पर आग बबूला हो जाते हैं.
  • Of course, a number of these hard-core neoconservatives may indeed have accepted financial or other favors from Zionist sources and thereby qualify for specific inclusion in the lobby. But which ones? And what and how much? Mearsheimer and Walt do not say. In the absence of any such evidence, it would be far more accurate to describe these and similar individuals as fellow-travelers of the lobby, not as card-carrying members.
    राजनेताओं, अभिनेताओं और व्यवसायी प्रशासकों के विपरीत जो अपनी आलोचना अच्छी प्रकार ग्रहण करते हैं , अकादमिक अपनी समीक्षा होने पर आग बबूला हो जाते हैं.
  • But books are more important than all of this. Books make up the heart of the scholarly enterprise. Articles disappear, press analyses vaporize, and classroom lectures effervesce; books endure. They build the edifice of knowledge and potentially acquire an influence across the generations.
    वैश्विक अकादमिक चाल का वामपंथ की ओर झुकाव मूलत: कक्षाओं के नमूनों, प्रेस में दिए गए मूर्खतापूर्ण वक्तव्यों . संक्षिप्त शीर्षकवाले लेखों और अपने अतिवादी प्रोफेसरों से असहमति रखने वाले छात्रों को दंडित करने के प्रयासों पर आधारित है .
  • One of many books on the “Arab world.” From Western offence to Islamic offence : Muslim relations with Christians divide into four long periods: from Muhammad's hijra to the First Crusade, 622-1099, during which time Muslims expanded at Christian expense; to the 2 nd siege of Vienna, 1099-1683, which saw a mix of Muslim advances (e.g., Anatolia) and retreats (Iberia); to the Arab oil boycott, 1683-1973, with Christians on the offense; and since 1973, with Muslims on the offense.
    अमेरिकावासियों द्वारा समस्याग्रस्त मध्य पूर्व एवं इस्लाम के अकादमिक अध्ययन में मूलभूत परिवर्तन आ रहा है। इस सम्बन्ध में 42 वर्ष के अपने व्यक्तिगत अनुभव के आधार पर कुछ विचार रख रहा हूँ :
  • As an academic discipline, Islamic economics took off during the mid-1960s; it acquired institutional heft during the oil boom of the 1970s, when the Saudis and other Muslim oil exporters, for the first time possessing substantial sums of money, provided the project with “vast assistance.”
    एक अकादमिक क्षेत्र के रूप में इस्लामी अर्थशास्त्र ने 1960 के मध्य में ऊँचाई ग्रहण की और 1970 में तेल की उछाल के समय इसे सांस्थानिक दर्जा मिला जब सउदी तथा अन्य मुस्लिम तेल निर्यातकों ने पहली बार बड़ी मात्रा में धन अर्जित किया और प्रकल्प को बड़ी मात्रा में सहायता पहुँचाई ।
  • But it makes no sense at all. The Taliban government, Al Qaeda, Osama bin Laden, John Walker Lindh, Richard Reid and Zacarias Moussaoui - all are fervent Muslims acting on behalf of their religion. More, they have found wide support across the Muslim world (remember those huge demonstrations waving pictures of Bin Laden in September?). Terrorists they are, to be sure, but terrorists with a specific set of beliefs.
    आतंकवाद . स्थापित लोग - राजनेता, अकादमिक , मजहबी नेता , पत्रकार अनेक मुसलमानों के साथ कहते हैं कि आतंकवाद शत्रु है। यह सब कुछ “ बुरे लोगों” द्वारा किया जा रहा है जिनका इस्लाम से कोई लेना देना नहीं है और वे आतंकवाद के भ्रमित सम्प्रदाय से हैं ।
  • For three decades, left-wing extremists have dominated American academics, spouting odd but seemingly harmless theories about “deconstruction,” “post-modernism,” “race, gender and class,” while venting against the United States, its government and its allies.
    प्रायः तीन दशकों से वामपंथी अतिवादियों ने अमेरिकी अकादमिक जगत पर नियंत्रण स्थापित कर रखा है और “शब्दों के नये नियमन” , “ पराआधुनिकता” , “ नस्ल . लिंग और स्तर” को लेकर जटिल पर दिखने में कम हानिकारक अवधारणा का प्रचार किया है और ऐसा करते हुए अमेरिका , इसकी सरकार और इसके सहयोगियों के विरुद्ध भी प्रचार किया है।
  • Differences between the two could hardly be starker: one Libyan leader held a prestigious academic post in the United States while the other claims to have been tortured by the CIA. One wants to integrate Libya into a Western-led order, the other dreams of a revived caliphate. Abdel-Hakim Belhaj is the most powerful military ruler in Libya.
    दोनों के मध्य अंतर काफी विरोधाभाषी है ,लीबिया के एक नेता ने अमेरिका में एक मह्त्वपूर्ण अकादमिक पद धारण किया तो दूसरे का दावा है कि उसे सी आई ए के द्वारा प्रताडित किया गया। एक लीबिया को पश्चिमी व्यस्था के साथ मिलाना चाहता है तो दूसरा खिलाफत की पुनर्स्थापना के स्वप्न देख रहा है।
  • All three alleged terrorists succeeded in talking the academic talk, fooling nearly everyone. Shallah wrote in 1993, in his capacity as director of WISE, that the organization's long-term goal is “to contribute to the understanding of the revivalist Islamist trends, misleadingly labeled 'fundamentalist' in Western and American academic circles.”
    तीनों ही आरोपी आतंकवादी अकादमिक बातचीत करने और लगभग सभी बेवकूफ बनाने में सफल रहे। 1993 में WISE के निदेशक की हैसियत से उसने संगठन के दीर्घगामी लक्ष्य को घोषित किया “ पुनरूत्थानवादी इस्लामी रूझान को समझने में सहयोग देना जिसे गलत ढंग से अमेरिकी अकादमिक खेमे और पश्चिम में ‘कट्टरपंथी के रूप में कहा जाता है ''
  • All three alleged terrorists succeeded in talking the academic talk, fooling nearly everyone. Shallah wrote in 1993, in his capacity as director of WISE, that the organization's long-term goal is “to contribute to the understanding of the revivalist Islamist trends, misleadingly labeled 'fundamentalist' in Western and American academic circles.”
    तीनों ही आरोपी आतंकवादी अकादमिक बातचीत करने और लगभग सभी बेवकूफ बनाने में सफल रहे। 1993 में WISE के निदेशक की हैसियत से उसने संगठन के दीर्घगामी लक्ष्य को घोषित किया “ पुनरूत्थानवादी इस्लामी रूझान को समझने में सहयोग देना जिसे गलत ढंग से अमेरिकी अकादमिक खेमे और पश्चिम में ‘कट्टरपंथी के रूप में कहा जाता है ''
  • Anyone interested in helping American universities, including their presses, regain balance should actively support this important effort. Related Topics: Academia , Conservatives & Liberals , US politics receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
    अकादमिक स्वतन्त्रता को पुन: स्थापित करने के लिये सिद्धान्तों को पुन: स्थापित करना आवश्यक है. अकादमिक अधिकारों के बिल को स्वीकार कर प्रभावी ढंग इसका आरम्भ हुआ है और डेविड होरोविज का यह प्रयास अमेरिका के 130 परिसरों और 8 राज्य विधायिकाओं तक पहुँच चुका है.
  • Anyone interested in helping American universities, including their presses, regain balance should actively support this important effort. Related Topics: Academia , Conservatives & Liberals , US politics receive the latest by email: subscribe to daniel pipes' free mailing list This text may be reposted or forwarded so long as it is presented as an integral whole with complete and accurate information provided about its author, date, place of publication, and original URL. Comment on this item
    अकादमिक स्वतन्त्रता को पुन: स्थापित करने के लिये सिद्धान्तों को पुन: स्थापित करना आवश्यक है. अकादमिक अधिकारों के बिल को स्वीकार कर प्रभावी ढंग इसका आरम्भ हुआ है और डेविड होरोविज का यह प्रयास अमेरिका के 130 परिसरों और 8 राज्य विधायिकाओं तक पहुँच चुका है.
  • अधिक वाक्य:   1  2  3

अकादमिक sentences in Hindi. What are the example sentences for अकादमिक? अकादमिक English meaning, translation, pronunciation, synonyms and example sentences are provided by Hindlish.com.